InstaForex

Bengkel Usahawan Forex 2010

Monday, October 11, 2010

Scalping Teknik (gabunga 2EMA)

TEKNIK SCALPING

Scalping adalah cara trade yg selamat bagi trader baru kerana cara trade seperti ini tidak lama untuk membuat profit, trader perlu buat 5pip atau 10pip sahaja untuk profit.Cara scalping adalah cara yg sangat selamat bagi new trader tapi harus mengikut MM (money management) yg betul.OK hari ini saya rasa mahu berkongsi teknik scalping yg saya guna pakai sehari boleh la dapat USD 20 dengan modal USD100 sahaja,

Teknik Pertama:

Gunakan EMA 2 dan EMA 5 di timeframe 15

LIhat Gambar Graf ini:
Teknik Kedua:

Menggunakan satu line HMA 5 dgn dua warna membezakan buy dan sell position 

contoh seperti gambar ini :
Ini sahaja dulu yg saya dapat kongsikan teknik scalping bagi new trader semoga berhasil trade menggunakan MM dan Time Management yg betul sabar dan jangan tamak anda pasti berjaya .

2 comments:

  1. Bagaimana cara nya saya nak dapat HMA line tu blh emailkan pada saya tak kena bayar ke percuma terima kasih

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih kerana berikan komen anda dalam blog ini untuk mendapatkan Indikator ini secara percuma anda perlu mendaftar dibawah broker instaforex di ruangan affiliate code isikan BAYC setelah anda daftar saya akan emailkan indikator yang kami pakai untuk trade secara percuma ok tq

    ReplyDelete